I Februar hentet vi 2.7 MNOK på under 12 timer gjennom Folkeinvest. Trafikkskole-markedet er dyrt og forvirrende for kundene, mens nærmest alle lærere i dag jobber hos trafikkskoler der opplærings-bilene eies av skolen. Dribe er en trafikkskole startup med en 300% marginalt bedre forretningsmodell. Siden vi unngår egne biler og tradisjonell administrasjon kan vi levere trafikkopplæringen til 80% av dagens gjennomsnittspris (32k til 25.5k), lønne lærere 23% mer pr arbeidstime enn gjennomsnittet for trafikklærere (42k til 54k) og sitte igjen med en 28% margin. Gjennom den brukerstyrte Dribe appen, skal vi fra juni 2021 koble elever med våre ansatte lærere. Dermed har Dribe den første born global forretningsmodellen i markedet, som senker både kost og pris ved skalering.
Egenkapitalfinansiering
Ønsket kapital: 5 000 000 (5,0 millioner) NOK
Vi har flere muligheter for et vesentlig bedre vekstgrunnlag, nye inntektskilder og økt utviklingskraft. (ref Seed kapital dokumentet)
Følgende egenkapitalfinansiering ønskes:
- Aksjeemisjon
- Konvertibelt lån
Ledelse og Kompetanse
Styreprofil (1 personer)
0
Med finansiell erfaring
|
0
Med bransjefaglig erfaring
|
0
Med internasjonal erfaring
|
1
Med gründer-erfaring
|
Forretningsmodell
Dribe ansetter kjørelærere som selger trafikkopplæring og benytter egen privatbil til den praktiske undervisningen. Læreren får betalt for timer hvor det produseres inntekter, som en egen enhet. Lønn, bilgodtgjørelse og andre kostnader som feriepenger, arbeidsgiveravgift og pensjon betales direkte fra Dribe.
Skalerbarhet
Markedspotensial
Unikhet
Type produkter
Type kunder
Salgsmetoder
Leveransemodell
Bransje og produkt
Dribe modellen er bygget for skalering ved at vi kan ta imot flere elever ved onboarding av flere lærere, uten å påta oss nye investeringer eller store kostnader.
Teknologiens unikhetsgrad
«Disruptiv effekt teknologi»
Teknologibeskyttelse
Marked og vekst
Slik markedet er i dag er det ingen andre aktører som har en modell som er tilrettelagt for enkel skalering, høyere lønn og lavere priser med en 300% økning i margin. Vår primære konkurrent er den tradisjonelle trafikkskolen. Wright er i dag den største trafikkskolen i landet og baserer seg på egne biler og franchisebasert skalering.
Vekstpotensial
Lønnsomhet
Betalingsvilje
Konkurranse
Markeder
Magien i prosjektet
Vekst- og markedsdrivere
Vi har ikke notert oss noen negative markedstrusler eller -utfordringer.