Bisnode kredittsjekk

 Villoid AS' Investorprofil

Villoid AS Programmeringstjenester (62010) 04.11.2015 4
Villoid Prosjekt
Jeanette Dyhre Kvisvik 91584847 https://villoid.no/

VILLOID.no er Norges raskest voksende motebutikk med 100 kjente merkevarer for jenter i alle aldre. Eks byTiMo, FWSS, By Malene Birger, FILA og RayBan. Butikken selger kun på nett. VILLOID.no lanserte i juni i 2018 og nådde over 20 MNOK i salg i sitt første driftsår 2019. VILLOID tjener penger per salg. Målet er å nå 40 MNOK inneværende år. VILLOID er et teknologiselskap og veksten skyldes bruk av teknologi og data. VILLOID er den første rendyrkede fashionbutikken for jenter på nett i Norge og fokuserer på bærekraft. Bakgrunn: VILLOID ble kåret til "Best Shopping App" i USA, UK og Kina i 2016 og 2017 i samarbeid med britiske moteikon/ influenser Alexa Chung. I 2018 åpnet gründerne Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen VILLOID som nettbutikk i Norge. Takket være VILLOIDs globale brand og influensere, fikk de en solid start. Samme år joinet markedsføringstalentet Andreas Kristiansen (25) som allerede hadde bygget en nettbutikk til 100 MNOK i omsetning

 Egenkapitalfinansiering

Ønsket kapital: 10 000 000 (10,0 millioner) NOK

Selskapet har i 2019 etablert seg som en solid aktør i Norge. Vi har bekreftet at vi har truffet markedet med vår posisjonering og fremgangsmåte. Ny kapital vil gå til å akselerere videre vekst, styrke markedsposisjon og bygge videre på den proprietære delen av vår tekniske plattform.


Følgende egenkapitalfinansiering ønskes:

  • Aksjeemisjon
  • Konvertibelt lån

Bruksområder

  • Skape vekst
  • Øke markedsbudsjettet
  • Gjøre produktinvesteringer

 Lånefinansiering

Ønsket kapital: 3 000 000 (3,0 millioner) NOK

Investering i teknologi og investeringer i varer med høy etterspørsel. Merk at finansiering fra gunstige lån vil redusere behovet for finansiering via konvertibelt lån / nyemisjon.


Følgende lånefinansiering ønskes

Tilgjengelig pantesikring

Bruksområder

Følgende typer lånefinansiering ønskes

  • Driftskreditt
  • Banklån
  • Konvertibelt lån

Tilgjengelig pantesikring

  • Selskapsaktiva

Bruksområder

  • Investering i teknologi
  • Investering i varer med høy etterspørsel og forholdsvis høy omløpshastighet

 Ledelse og Kompetanse

Styreprofil (5 personer)

1
Med finansiell erfaring
1
Med bransjefaglig erfaring
4
Med internasjonal erfaring
3
Med gründer-erfaring

Ledergruppe

Navn Utdanningsnivå CV
Jarle Snertingdalen Master (5+ års studier) Last ned
Jeanette Dyhre Kvisvik Master (5+ års studier) Last ned
Andreas Kristiansen Bachelor (2-4 års studier) Last ned
Master: 2Bachelor: 1Annet: 0

 Forretningsmodell

Villoid.no driver nettsalg med fokus på mote og livsstil. Vår forretningsmodell skiller seg fra andre nettbutikker og retail ved måten vi bruker data og teknologi i alle ledd av driften - fra innkjøp til markedsføring og salgsprosess, samt bruk av kommisjonssalg på mye av utvalget. Ved kommisjonssalg elimineres risiko i varelager, gjennomsalg sikres til 100% og kontantstrømmen er alltid positiv

Skalerbarhet

Meget god

Markedspotensial

Internasjonalt

Unikhet

Ganske

Type produkter


Type kunder


Salgsmetoder


Leveransemodell


 Bransje og produkt

[{"weight":6,"text":"netthandel"},{"weight":5,"text":"e-commerce"},{"weight":4,"text":"tech"},{"weight":3,"text":"data"},{"weight":2,"text":"teknologi"},{"weight":1,"text":"varehandel"}]

Vår teknologi lar oss skalere raskere, mer effektivt og mer lønnsomt enn våre konkurrenter. Vi har benchmarket vår status på teknologi med andre opp-og-kommende nettbutikker såvel som nordiske nettaktører med milliardomsetning, og ingen av disse har eller er rigget for å gjøre det vi gjør. Rent overordnet løser vi problemer rundt deling og bruk av data gjennom hele verdikjeden og i alle ledd.


Teknologiens unikhetsgrad

Meget

«Disruptiv effekt teknologi»

Ganske mye

Teknologibeskyttelse

Kunnskapsbarrierer
"Time to market"-fordeler

 Marked og vekst

Det finneskonkurranse spesielt fra et par utenlandske aktører, men lite i Norge. Det gir store muligheter for å skape en tydelig profil, eks bærekraft,samtidig som vi bygger en solid plattform for internasjonal skalering. Netthandel er i sterk vekst, grunnet forflytning fra fysiske butikker til nett. Vår unike teknologi vil raskere fylle tomrom skapt av denne markedsmodningen.


Vekstpotensial

Meget stort

Lønnsomhet

Meget godt

Betalingsvilje

Meget god

Konkurranse

Sterk

Markeder

Internasjonalt

Magien i prosjektet

- Unik kompetanse
- Unik teknologi
- Et stort fremtidig marked
- Mulighet for rask vekst
- Positive samfunnstrender

Vekst- og markedsdrivere

Økende markedsmodning
Politisk støtte
Digitaliseringsmuligheter
Teknologipotensial
Markedsvekst
Salg av brukte klær kan kombineres med salg av nye klær

Markedstrusler og -utfordringer

Dyktige konkurrenter

 Eierskap og exit

Vi ser eksempler på oppkjøp både fra store nasjonale og internasjonale selskaper i samme bransje - og private equity-fond. Det finnes allerede en god aksjonæravtale med balanserte investorvennlige klausuler, og selskapet har allerede et knippe profesjonelle investorer på eiersiden.

Dagens eiere aksepterer:


- Å selge hele selskapet hvis en ny hovedinvestor ønsker det
- Å ikke alene kunne selge sine aksjeposter uten å ta med investorene
- Å ikke kunne legge ned veto mot salg av aksjonærposter

Mest trolige kjøpere av selskapet:


- Lokale-Nasjonale konkurrenter
- Internasjonale konkurrenter
- Lokale-Nasjonale investorer
- Internasjonale investorer

Interessante verdier:


Tilgang til kundevolumer
Tilgang teknologi
Tilgang kompetanse